3 Ekim 2013 Perşembe

Sonbahar Bunalımları



Derdi nedir bu sonbaharın?
Neden soldurur gülleri?
Nerden bulur bu insanlar ben mutsuzken,
Gülünecek şeyleri?
demiş Halil Sezai, nede güzel söylemiş.


Bu sene daha bi huysuzca baş gösterdi bende bu geçiş dönemi. İnsanı derin bi yanlızlık duygusu sarar, (halbuki öyle değilim benim kocamaaaaan bi arkadaşım var tüm gün yanımda) yapraklar solar, herşeyin tükenme noktasına geldiğini hissettirircesine sıkar insanı herşey, en ufak şeylere üzülüp ağlayabilme, sinirlenebilme hali, boğdukça boğan duyguların yoğunluğundan mütevellit çaresizlik hissi, saçımı başımı bile toplamak istemeyişler, evse hak getire, ama nedense bol bol yemek yeme hevesleri, gidip gelip dolap önü dikelmeleri, duygusal her şarkıda bi çene titretme sendromları..... Allah başka dert vermesin :) der ve böyle de toparlarım can sıkıntılı halimi. Sevmem ben be mevsim geçişlerini bak şimdi yazarken anladım. İki güneş açmasıyla açılan kol bacak mıdır beni böyle hissettiren, yoksa bi rüzgarla, giyip ceketi botu, çıkartmak mı battaniyeyi bazadan? Ne yapacağını bilmez haller. Daha şimdiden yaz fotolarına bakarak hayıflanmaya başladım bile.


Sosyal Jetlag olmaktan korkuyorum sanırım. "jetlag" kavramı uzun uçak yolculukları sonrasında kişilerin, aynı gün dönümünü yaşamakta karşılaştıkları sağlık ve sosyal problemler diye bilinir. Yapılan araştırmalar jetlag kavramının artık seyahat alanından çıkıp, iş ve sosyal yaşama taşındığını ortaya koymuş. Yani evde yada işte de "sosyal jetlag" rahatsızlığına yakalanmak an meselesi imiş miş miş. İşte bu kışın gelmesiyle eve tıkılma halim sonucu oluşabilecek tükenme, uykusuzluk (o gerçi hep varda), aşırı yorgunluk, sinirlilik, mutsuzluk, isteksizlik, motivasyon azlığı, gece ve gündüz döngüsünün tam tersine dönme gibi durumlar beni "Neyin var?" sorusuna, "Ay sorma sosyal jetlag oldum şekerim" demem için yeterli sebep sanırım. Neyse güzel güzel şarkılar dinlemeliiiii, oyunlar oynamalııııı, yemekler yapmalıııııı, yazılar yazmalıııııı, bişeyler dikmeliiiiii, bu dönem de böyle geçirilmeliii :) 

Bu aralar beni en mutlu ettiğini hissettiğim şarkı, çok güzel değil mi?



4 yorum:

  1. Sanırım ben de kronik sosyal jetlag rahatsızlığı varmış :) okuyunca anladım :)

    YanıtlaSil
  2. Evet evet benimkiside kronik sanırım :)) Allah başka dert vermesin.. :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Cansel Hanım, Merhaba, çok güzel yazmışsınız şu sıralar insanların yaşadıklarını özetleyecek türden bir yazı, ayrıca şarkıyı da çok sevdim, eğlenceli bir şey beğendim:). Bu arada blogger bağlantınız ilkin açık değildi üye olamamış ama arkadaş olarak eklemiştim, nihayetinde yeni farkettim bağlantının açıldığını ve üyeniz oldum, kusuruma bakmayın geç farkettiğim için. Güzel günler ve jetlagsız zamanlar hepimize o halde;)) Sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Handan Hanım, yazımı da şarkıyı da beğenmenize sevindim. Takip ettiğiniz için teşekkür ederim, sizin blogunuz da ilgiyle takip ettiğim bloglardan, çalışmalarınızı, yazılarınızı beğeniyorum. Güzel poz veremediğinizi düşünüyorsunuz ama bence yanılıyorsunuz :) Tekrar görüşmek üzere, sevgiler :)

    YanıtlaSil